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Avis sur Centrelink

Mis à jour le 29 juin 2019

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16 avis trouvés

2.7
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Tendances des évaluationsTendances des évaluations
44%
Recommandent à un ami
  1. Utile (1)

    "Service Officer"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Brisbane
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Centrelink à temps plein depuis plus de 8 ans

    Avantages

    Pay ok once you get to the top of your pay band.

    Inconvénients

    Micromanagement of staff to the point of causing mental illness issues, old systems that are poor and new systems that are worse with more issues. Career progression if you are friends with the right people and a lot of sucking up. No job security , future looks bleak as giving jobs to casuals and full time staff spend time fixing the casuals mistakes or apologising for casuals wrong information given out. ICT barely...

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Sites need faster network, staff aren’t slowing the organisation down is the over complicated old systems that don’t work. Simply the systems, it should not take 15 min to change an address, ridiculous over complicated. Employee full time staff, this country needs stability and makes it harder for Australians to get home loans if everyone is casual.

    Centrelink2019-06-12
  2. "So glad I left"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Various Customer Service Roles à Brisbane
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif

    J'ai travaillé chez Centrelink à temps plein plus de 8 ans

    Avantages

    Lots of variety of work even if you don't want to change roles

    Inconvénients

    Over managed Unrealistic KPI's Overuse of contractors Executive level management mainly hopeless

    Centrelink2019-06-29
  3. "Service Officer"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Officer à Sydney
    Recommande
    Point de vue neutre

    Je travaille chez Centrelink à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Uniform, Reasonable Hours, Ok salary once you have reached the highest grade

    Inconvénients

    Customer aggression, Customer intimidation, Not always backed up by team leaders when dealing with customers

    Centrelink2019-03-25
  4. "Great employer"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme 
    Recommande
    Point de vue positif

    Je travaille chez Centrelink à temps plein

    Avantages

    Lots of opportunities for advancement. Stable employment. Equal opportunity employer. Very fair wages. Varied options for career path. Manage your own career.

    Inconvénients

    Large amount of staff australia wide, can be competitive and hard to get noticed.

    Conseils à la direction

    Nothing i can think of

    Centrelink2019-03-19
  5. "Centrelink"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme à Brisbane
    Recommande
    Point de vue positif

    Je travaille chez Centrelink à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Great satisfaction of serving the Australian public

    Inconvénients

    Need to develop a thick skin

    Centrelink2019-03-04
  6. "ASO4"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - ASO4 
    Recommande
    Point de vue négatif

    J'ai travaillé chez Centrelink à plus de 10 ans

    Avantages

    flexitime; reasonable salary, career progression, ample training and development

    Inconvénients

    micro-management; worked in a call centre which was not ideal.

    Centrelink2019-01-23
  7. "Department of Human Services - Centrelink"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Compliance Officer à Melbourne
    Recommande
    Point de vue neutre

    Je travaille chez Centrelink à temps plein depuis plus d'un an

    Avantages

    Fixed working hours, Good benefits like sick leave, annual leave

    Inconvénients

    Micromanagement, Department prefers to hire contractors, casuals, hence sacrificing on training and development for staff. Also no job security as casuals

    Centrelink2018-08-16
  8. "Not that great"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Officer 
    Ne recommande pas

    J'ai travaillé chez Centrelink à temps plein plus de 10 ans

    Avantages

    flexi time and hours of work

    Inconvénients

    very disorganised management style, regimented and overworked.

    Centrelink2017-07-06
  9. "Service support"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme 
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif

    Je travaille chez Centrelink à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Being able to help real customers in real need and knowing you made a difference (not the ethically devoid that lie about needing to go to children's funerals or think that they are in hardship even though they have 58k in the bank just because they don't think they should have to spend their money)

    Inconvénients

    Management is falling apart, decisions are made about processes without fully considering the impacts. Work is allocated automatically but it isn't what it is supposed to be so goes to the wrong person but they never bothered teaching staff how to tell the system what the work is so it can get to the right place so everything is prioritised wrong. Everything is done with the assumption that things work perfectly and customers...

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Actually listen to customer facing staff and consult with us about problems. Bring back system testing and include the customer facing network like the office staff and call centre staff. The whole world doesn't revolve around processing.

    Centrelink2017-06-15
  10. Utile (1)

    "Frustrating"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Advisor à Brisbane
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif

    Je travaille chez Centrelink à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Good pay and benefits when the union and department can agree on new agreements

    Inconvénients

    Lack of growth and opportunity for change. Growth hampered by long term employees doing the bare minimum to get by and being chosen for higher duties.

    Conseils à la direction

    Give preference to ongoing staff for career opportunities instead of short term contracts to fill roles.

    Centrelink2017-01-25
16 avis trouvés