Avis de Customer Service Representative chez Tiffany & Co. | Glassdoor.ca

Avis de : Customer Service Representative chez Tiffany & Co.

Mis à jour le 1 oct. 2018

Pour filtrer les avis, ou .

11 avis trouvés

3.9
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
85%
Recommandent à un ami
100%
Approuvent le PDG
Tiffany & Co. CEO Alessandro Bogliolo
Alessandro Bogliolo
2 évaluations
  1. "Good company"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Parsippany, NJ
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Tiffany & Co. à depuis moins d'un an

    Avantages

    pay rate & discount are pretty good

    Inconvénients

    none that I can think of.

    Tiffany & Co.2018-10-02
  2. Utile (1)

    "Review"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service and Sales Representative à Londres, Angleterre
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Tiffany & Co. à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    Beautiful office in the Shard

    Inconvénients

    Very disorganised, unfair work distribution across departments.

    Conseils à la direction

    Managers need to be leaders, inspiring other employees.

    Tiffany & Co.2018-04-23
  3. "Customer Services Rapresentative"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Londres, Angleterre
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Tiffany & Co. à depuis moins d'un an

    Avantages

    positive environment, happy team, beautiful collections

    Inconvénients

    long hours, dated shops interior design

    Conseils à la direction

    Complete the team

    Tiffany & Co.2018-02-10
  4. "Cust Service Rep"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Seattle, WA
    Recommande
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Tiffany & Co. à temps plein plus d'un an

    Avantages

    Quality. Discount. Professionalism. I was employed in 1998.

    Inconvénients

    Micromanagement. Do not receive commission if your title doesn't include "sales".

    Tiffany & Co.2017-11-13
  5. Utile (2)

    "Good friends but terrible managers"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Londres, Angleterre
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Tiffany & Co. à depuis plus de 3 ans

    Avantages

    The pay is average, you can make good friends, some products are lovely, 50% discount on silver, 30% discount on fine jewellery.

    Inconvénients

    Clientel are treated differently depending on wealth. Many colleagues will judge the clientel and mock them behind closed doors. The managers are not fully qualified, they avoid responsibility and they pick their favourites. Very competitive and cold environment. Long hours and no recognition. Hierarchy and belittling. You cannot be sick here, they won't even accept a doctor's note.

    Conseils à la direction

    Hire those with experience and passion. Don't allow hierarchy and favouritism. It becomes unprofessional and they hire based on who they like, not what they can achieve. Also do not pay for tourist groups to be lead to the store, earn your clients.

    Tiffany & Co.2017-08-13
  6. Utile (3)

    "Awesome opportunity"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Indianapolis, IN
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Tiffany & Co. à temps plein plus d'un an

    Avantages

    It's Tiffany & Co. who wouldn't love working here?? They are a wonderful jeweler, rich history, beautiful jewelry. It was an awesome opportunity.

    Inconvénients

    Hours were difficult. Pay was low. Holiday hours were terrible, but such is retail life. Probably could have overlooked a lot if the pay was better.

    Conseils à la direction

    Higher pay and better rotation of off time

    Tiffany & Co.2017-04-17
  7. "Working"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative 

    Je travaille chez Tiffany & Co. à

    Avantages

    Great co-workers and way to learn the ins and outs of customer service. Lots of opportunity to work with other Departments. Can measure growth and lots of feedback.

    Inconvénients

    It can be difficult to match the needs of the customers with the options that you have. Very difficult during holiday season to keep up with the flow of business at times.

    Tiffany & Co.2016-01-04
  8. "It was overall a great company to work for"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Dallas, TX
    Recommande

    J'ai travaillé chez Tiffany & Co. à temps plein plus d'un an

    Avantages

    Took care of their employees

    Inconvénients

    It is a very corporate job

    Tiffany & Co.2015-01-04
  9. Utile (2)

    "Best Customer service job I've had."

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à New York, NY
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Tiffany & Co. à temps plein moins d'un an

    Avantages

    They take care of their employees, and will train you for 5 weeks. Everyone is extremely helpful. The flagship location was especially great to work at.

    Inconvénients

    Very specific in how they want you to represent the company.

    Tiffany & Co.2014-09-08
  10. "Tiffany is overall a wonderful and great place to work!"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Jackson Heights, NY
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Tiffany & Co. à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    Lower and upper level management at the main store on 5th avenue will recognize and commend you for successfully meeting and exceeding customer expectations. Great people, Good company to work for, Pay and benefits are good overall, Good support for employees. The prestigious feeling of working for such a well recognized company is undeniable. Good opportunities for advancement and upward mobility is rapid if in...

    Dérouler

    Inconvénients

    Pay did not increase to keep up with inflation, Can get stuck in a department if you are too good at what you do. New hires may start out with higher pay then current employees. Advancement opportunities in some departments can be lacking or very slow to materialize.

    Conseils à la direction

    Truly honor, recognize and fairly compensate those employees who clearly demonstrate loyalty, commitment and dedication to Tiffany's success in its competitive market. Particularly in those departments and facility that do not get the same exposure as the 5th avenue store. (TSC, Pehlem etc.) This ensure that these employees who possess valuable Tiffany experience will remain with the company indefinitely. And for those...

    Dérouler
    Tiffany & Co.2013-04-14
11 avis trouvés