Avis de Customer Success Guru - Remote chez Shopify | Glassdoor.ca

Shopify CEO Tobias Lütke
Tobias Lütke
  1. Avis en vedette
    Utile (15)

« Senior Product Manager »

Employé actuel - Senior Product Manager à Ottawa, ON

Je travaille chez Shopify à temps plein depuis moins d'un an

Avantages

- great growth mindset: learn, grow as fast as you can. Books, conference, training, etc: you own your own development - growth: growing company equal lots of opportunities to improve the platform - fast paced environment and hard problems with huge impact: if you like to solve problems, meaningful problems for millions of buyers and merchants this is the place to go! - no short term vision: we are here to build a... 100 year company not make as much cash as possible. Tu are encouraged to do the right thing

Dérouler

Inconvénients

- growth: there is no user manual and things change quickly. Lots of new people and an ever changing environment. - self motivated environment: no hard deadlines and there is no end to make commerce better.

Conseils à la direction

- keep the culture of openness and transparence - have teams présent their work more often to senior management to show your interest

Shopify2019-03-02

« Meilleur endroit pour travailler à Montréal »

Employé actuel - Employé anonyme à Montréal, QC

Je travaille chez Shopify à temps plein depuis plus d'un an

Avantages

Beaucoup de place pour grandir au niveau personnel (feedback continu, rdv avec coach personnel) et faire un impact dans la compagnie et dans le monde. Travail motivant. Collègues brillants, talentueux et très sympathiques. Il y a un fort esprit d'entraide et d'inclusion. Excellentes conditions de travail (lunch fournis, budget de conférence, gym, entretien ménager à la maison, assurances, etc.). Très beaux espaces... de travail et bien situé (communique directement avec le métro à Square-Victoria). J'ai tout ce qu'il faut pour accomplir mon travail correctement, et quand il manque quelque chose c'est très facile de l'obtenir (je l'achète, je refile la facture). Les heures flexibles me permettent de bien balancer ma vie en général (rendez-vous médicaux, bénévolat, etc).

Dérouler

Inconvénients

Le rythme auquel les projets avancent et que la compagnie grossit est époustouflant, alors partir en vacances 3 semaines donne l'impression qu'on a manqué 6 mois. Il y a souvent de l'ambiguité dans notre travail, ce qui peut être déconcertant lorsqu'on n'est pas à l'aise avec l'incertitude. Le bureau de Montréal n'est pas le bureau central (qui est à Ottawa), ce qui fait qu'on est souvent les personnes "remote"dans... un projet, avec les difficultés de communication que ça engendre.

Conseils à la direction

Vous êtes sur la bonne voie! J'adore mon travail et mes collègues, mais je me sens plus isolée depuis qu'on est dispersés dans un étage trop grand pour nous. Aussi, il faut continuer à travailler pour faire de Montréal un bureau où on ne se sent pas désavantagés par rapport à Ottawa (par exemple, pouvoir streamer nos town halls).

Shopify2016-01-12
  3. « A great company to work for »

Employé actuel - Tech Lead à Berlin

Je travaille chez Shopify à temps plein depuis plus d'un an

Avantages

Full ownership on big projects

Inconvénients

Nothing negative that I have noticed

Shopify2019-03-24
  4. « Great Growth Opportunities »

Employé actuel - Intern - Hourly à Toronto, ON

Je travaille chez Shopify à temps partiel depuis plus de 3 ans

Avantages

A lot of opportunities to explore where your true interests are.

Inconvénients

Not a lot of cons.

Shopify2019-11-07
  5. « Great benefits, decent pay, tough job, no path to advance either. »

Employé actuel - Customer Success Guru à Toronto, ON

Je travaille chez Shopify à temps plein depuis plus d'un an

Avantages

Great benefits, decent pay. Overall great company with a great mission. Get to chat with and help insanely talented entrepreneurs, artists and businesses on a daily basis. Annual retreats. Get to be part of a great brand that is growing like crazy. Opportunity to build your own business while employed.

Inconvénients

Limited opportunities for advancement. Insanely competitive for what opportunities there are. Little constructive feedback to action for advancement. No clear guidelines for advancing in the company. Company line is always, “just be better at your current job”, even if you are already top tier performer. Intense multitasking for hours on end. Management very focused on smiley ratings from customers, but no way to... dispute ratings based on circumstances beyond your control, like service outages, or policy changes. Excessive performance metrics. Sales targets, which are never called sales targets. Typically your workday on the day you start the job and your workday 2-3 years later will be identical. No variation in tasks or responsibilities, leads to very stagnant growth and desperate competition for advancement.

Conseils à la direction

I strongly believe in the way Shopify hires their employees. Emphasis on diverse work backgrounds in hiring is great, but it leaves a lot of highly ambitious and very educated people disgruntled when there are very limited opportunities to work on projects outside of Customer Service, or ways to break up the live channel monotony, or ways to exercise their other skill sets. Coupling this with very limited... opportunities for advancement, and no real path for advancement, or career guidance leads to a lot of frustration. Having job postings which encourage you to apply because “experience comes in many forms” and then being rejected from a job due to lack of professional experience is a waste of everyone’s time. Either make professional experience a job requirement, or don’t weigh it as heavily in the interview process.

Shopify2019-11-07
  6. « Guru »

Employé actuel - Employé anonyme

Je travaille chez Shopify à temps plein

Avantages

* flexibility * progressive * community oriented * always learning new things

Inconvénients

* remote work can go either way

Shopify2019-10-28
  7. « Guru Role »

Employé actuel - Customer Success Guru - Remote à Ottawa, ON

Je travaille chez Shopify à temps plein depuis moins d'un an

Avantages

Great company to work for

Inconvénients

No cons, love this job,

Shopify2019-10-23

« Just OK »

Employé actuel - Squad Lead à Toronto, ON

Je travaille chez Shopify à temps plein depuis plus d'un an

Avantages

remote work, good perks and benefits, nice coworkers

Inconvénients

micro managed, 2% salary increase max yearly, unclear expectations, not enough money for the amount of work

Conseils à la direction

chill out even just a little bit, drop the "startup" vibe and just embrace being a call centre now

Shopify2019-11-02

« Support should not do sales »

Ancien employé - Customer Success Guru - Remote à Richmond, BC

J'ai travaillé chez Shopify à temps plein moins d'un an

Avantages

Great benefits, work from home

Inconvénients

Time is micromanaged Support staff encouraged to upsell, which IMO SENDS THE WRONG MESSAGE TO THE CUSTOMER (we care more about extracting value from you than solving your problem)

Shopify2019-10-31
  10. « Great people, good culture »

Employé actuel - Software Development Manager

Je travaille chez Shopify à temps plein

Avantages

Great pay, perks and culture. Felt cared for

Inconvénients

Lots of chaos, still learning how to be a big company. A few jerks

We need more managers ASAP

Shopify2019-10-16