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Avis de : Customer Service Representative chez FedEx

Mis à jour le 12 août 2019

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89 avis trouvés

3.7
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
73%
Recommandent à un ami
73%
Approuvent le PDG
FedEx CEO Fred Smith
Fred Smith
40 évaluations
  1. "A good place to start"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Saint-Laurent, QC
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez FedEx à temps partiel plus de 3 ans

    Avantages

    Good coworkers Professional environment Valuable experience Fare compensation

    Inconvénients

    Sometimes Understaffed Asked to do multiple, completely different tasks at once Customers sometimes receive false information from the 1 800 number and are upset.

    Conseils à la direction

    Make sure clients are educated as to the difference between Ground and Express.

    FedEx2019-08-12
  2. "Customer service representative"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Saint-Laurent, QC
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez FedEx à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Very good company to work for

    Inconvénients

    Repetetive work. Same situations every day

    Conseils à la direction

    No comment

    FedEx2018-11-08
  3. "Opportunity Facade"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Casual Customer Service Representative à Toronto, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez FedEx à plus de 3 ans

    Avantages

    - Casual employment gives very flexible hours - Pay was competitive before minimum wage went to $14/hr in Ontario - If you shmoose the right people you can advance with little previous experience

    Inconvénients

    - Highly toxic work environment - Very poor training - Pay advancement structure not competitive - Company uses very outdated technologies and has alot of room for improvement in operations to improve success & customer satisfaction

    Conseils à la direction

    Advise to company - standardize training, create a no gossip or ego environment with 0 tolerance for bullying, upgrade your technology to improve customer experience (self serve front counter, automation to prevent customer exceptions from being overlooked) for Fedex Canada

    FedEx2018-08-02
  4. "CSR"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Markham, ON
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez FedEx à temps plein plus d'un an

    Avantages

    Great team environment, you always feel supported.

    Inconvénients

    Management did not know how to invest their time in listening to their team.

    Conseils à la direction

    Spend time actually listening to your team.

    FedEx2017-12-21
  5. Utile (1)

    "Call center was a positive environment."

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Richmond, BC
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez FedEx à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    -Management was great, very supportive and friendly -Opportunity to work overtime for extra $$$ during holidays, and typically not forced. -Good benefits and stock options

    Inconvénients

    -It takes the right type of person to be able to work at a call center, dealing with rude customers

    FedEx2017-12-04
  6. Utile (2)

    "no appreciation for good employees"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Moncton, NB
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez FedEx à

    Avantages

    The one good thing I can say is they pay well. That's probably the only reason anyone would work there.

    Inconvénients

    Eroding benefits, blatant favouritism, elastic rules, poor, unsafe working conditions, no response to valid complaints, poor communication between departments, management decision are not based on facts or logic, hours are irregular, no recognition for seniority. Management has a disconnect between what the employees actually do. Inconsistent goals.

    Conseils à la direction

    Upper management, you need to create a culture where the main focus is actual improvement and problem solving. Currently lower management is just trying to cruise through situations, not rocking the boat and not actually fixing anything. I also suggest you improve your hiring process. Canada Post puts their prospective employees through several written tests, a driving test and a physical test. You do an interview where...

    Dérouler
    FedEx2016-04-13
  7. Utile (2)

    "Great Company, sucks for advancement"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Cambridge, ON
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez FedEx à temps partiel plus de 3 ans

    Avantages

    Great atmosphere Always positive Great part time job as a second job

    Inconvénients

    No advancement because they treat their employees with seniority rights (pros), but as a con, nobody quits their jobs so there are never any postings, and if there is, 500 people all over North American apply for it to relocate.

    FedEx2015-05-03
  8. "Customer Service"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Mississauga, ON
    Recommande
    Point de vue positif

    Je travaille chez FedEx à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Scotiabank offer the best service,high quality,keeping promises,reliability, easy of doing business,help,support advice customers.

    Inconvénients

    Scotiabank did not offer service on Saturday and Sanday.

    FedEx2015-05-02
  9. Utile (1)

    "Fedex sucks big time"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative 
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre

    J'ai travaillé chez FedEx à temps plein plus de 10 ans

    Avantages

    They paid within the industry standards, though I could never get the answer to the question if we were paid in comparison to other staff that did tracing.

    Inconvénients

    minimal training, limited opportunities for advancement, favoritism, lack of management oversight, dishonesty, inadequate facilities and equipment, at times dangerous, no one available to answer human resources or benefit questions. They seem to have someone on staff who's only job is to look for ways to deny health insurance claims.

    Conseils à la direction

    You need to make clear, concise rules for operations and not trust to local managers to override rules as they see fit. Lack of oversight is a real problem, I've seen programs come in and then never implemented. Certain work groups are constantly given more responsiblities while not adding more staff or compensation. Managers are not aware of who their best employees are preferring those who "don't make waves." While...

    Dérouler
    FedEx2014-06-21
  10. "leader in transport and trade industry across several divisions - employee and customer oriented"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative A&O à Toronto, ON
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez FedEx à temps plein depuis plus de 8 ans

    Avantages

    above average salaries and benefits

    Inconvénients

    no bad experiences at Fedex

    FedEx2013-07-20
89 avis trouvés