Avis de Account Manager chez F5 Networks | Glassdoor.ca

Avis de : Account Manager chez F5 Networks

Mis à jour le Jun 17, 2019

Pour filtrer les avis, ou .

30 avis trouvés

3.3
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
50%
Recommandent à un ami
48%
Approuvent le PDG
F5 Networks CEO Francois Locoh-Donou
Francois Locoh-Donou
5 évaluations
  1. Utile (10)

    « Attrition of top-performers »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Channel Account Manager 
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    N'approuve pas le PDG

    J'ai travaillé chez F5 Networks à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Many processes are mature and well-managed. Core products are solid. Industry average pay for field sales. Many strong reseller channels.

    Inconvénients

    Layers upon layers of middle management (causing micro management > submit weekly activity report). No clarity on business value proposition that stands out from industry trends > multi-cloud, security, application-centric, etc.. Weak culture in field sales org (due to restrictions of team meetings and task saturation culture). Most people who created best business processes have left the org. Competition... is displacing core business and does "cloud" better. 2019 sales comp plan re-tooled and is no longer compelling.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    FOCUS. Many software companies CAN dip into new or broad addressable markets, doesn't mean they SHOULD. The value proposition is spread so thin across addressable markets, F5 is "me too" technology, now buying into the app dev market (NGINX) instead of innovating. F5 application services carries little to no clout in the marketplace.

    F5 Networks2019-06-17
  2. Utile (3)

    « Facing Cloud Headwinds »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Inside Territory Account Manager à Seattle, WA
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez F5 Networks à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Great team, great security solutions, pay was above average

    Inconvénients

    Company is behind the curve on the cloud. Little to no coordination between marketing and sales. No coordinated marketing collateral. On your own...

    F5 Networks2019-04-22
  3. « Great place to work, probably even better now. »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Major Accounts Manager à Londres, Angleterre
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez F5 Networks à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    Career path (in some cases), compensation, product, teamwork. Customer traction is fantastic.

    Inconvénients

    Career Path, at some point you might get locked in

    Conseils à la direction

    Mgmt has changed since I left. But was good, and seems like they are still very highly profiled in their employer branding.

    F5 Networks2019-04-05
  4. « Absolutely love it »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Inside Account Manager à Chertsey, Angleterre
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez F5 Networks à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    The culture is amazing, actual collaboration and inclusivity François, The CEO’s vision for the company is incredible and can’t wait for what’s yet to come The CHRO, Anna is making F5 a greater company to work at. Introducing learning week and zoom out day and lots of new initiatives The Technology is evolving...exciting times and more happy and delighted customers

    Inconvénients

    I can’t find anything to put on here

    Conseils à la direction

    Keep doing what you are doing

    F5 Networks2019-02-08
  5. Utile (4)

    « Good expierience »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Territory Account Manager à Dubaï
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez F5 Networks à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Solid product to sell Good teamwork and dedicated people to work especially in the technical departments

    Inconvénients

    Very bad management Extremely politicized environment Lack of any reasonable chance of promotion unless you get into politics with some exec

    Conseils à la direction

    Pay more attention to the well-being of the employees and their career paths.

    F5 Networks2017-11-21
  6. Utile (4)

    « ANZ management »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Account Manager à Melbourne
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez F5 Networks à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Great technology, strong brand, good pay package, great people and strong loyal customer base

    Inconvénients

    Increase in competiton for core products and not enough clear focus on growing new products market. Poor local management and leadership creating bad company culture, almost every second year change in management at regional, country, state and district level with constant instability, no clear strategy with no accountability with leadership looks for scapegoats, churns & burns good talent.

    Conseils à la direction

    Recruite good leader and manager who can take responsibility and genuinely lead as leader by example by truly helping, support enabling teams rather scapegoating focused saving their role!

    F5 Networks2017-07-15
  7. « Great Company to work for »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Inside Territory Account Manager à Seattle, WA
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez F5 Networks à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    Great People, Great Products, Great work-life balance

    Inconvénients

    The commute. It's a pain in the neck just getting from Elliott Bay to I-5. Hopefully we'll be much better off when we move into the new building in 2018.

    F5 Networks2017-06-30
  8. « Great company to work at »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Account Manager à San Jose, CA
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez F5 Networks à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Culture where everyone is helpful (you can count on getting a reply to an internal e-mail or voice-message asking for help), focus on customers, excellent benefits, compensation is competitive, product management/product development teams are interested in customer feedback, customer support teams really try to keep customers happy, product roadmap is strong

    Inconvénients

    John McAdam, the CEO for the past 17 years just retired; new CEO looks very promising

    F5 Networks2017-06-12
  9. « ISR »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Internal Sales Account Manager à Londres, Angleterre
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez F5 Networks à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Great products, really know the product is best. Great people working at F5 too

    Inconvénients

    It's a huge company so can sometimes get left behind and also it's so hard to get some sort of headcount

    F5 Networks2017-05-24
  10. « One of the best companies to work for an IT Network & Security Sales champ »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Major Account Manager à Bangalore
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez F5 Networks à depuis plus d'un an

    Avantages

    It has Good brand value in ADC market and gradually started making name in security space. company invests in people skills and culture development

    Inconvénients

    Organisation need to focus on some local politics brewing up which sometimes hamper productivity & focus of employee from work.

    Conseils à la direction

    Negative politics to be managed

    F5 Networks2017-03-12
30 avis trouvés