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Avis sur Dun & Bradstreet

Mis à jour le 21 sept. 2019

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992 avis trouvés

3.1
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
43%
Recommandent à un ami
48%
Approuvent le PDG
Dun & Bradstreet CEO Anthony Jabbour
Anthony Jabbour
39 évaluations
  1. « direction commerciale solide »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Account Manager à Paris
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Dun & Bradstreet à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    véhicule de fonction, intéressement & participation généreux

    Inconvénients

    beaucoup de Changement interne, codir instable

    Dun & Bradstreet2019-05-15
  2. « Avis »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Employé anonyme 
    Recommande
    Point de vue neutre

    J'ai travaillé chez Dun & Bradstreet à temps partiel

    Avantages

    bonne ambiance, social, avantages sociaux, forte notorieté

    Inconvénients

    activité en reel déclin, qualité service client

    Conseils à la direction

    revoir le business model

    Dun & Bradstreet2019-04-16
  3. « New Dun and Bradstreet, lots of changes »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Sales à Toronto, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Dun & Bradstreet à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Great people who care for each other. Very interesting and challenging work.

    Inconvénients

    New owners are decisive and lots of layoffs presently. Company should stabilize later in 2019

    Conseils à la direction

    Stabilize the transition and communicate the plan.

    Dun & Bradstreet2019-06-10
  4. Utile (4)

    « Layoffs »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Sales 
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    N'approuve pas le PDG

    Je travaille chez Dun & Bradstreet à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    none at this time. Unless HR as they lay people off

    Inconvénients

    layoffs, lots of stress. managers stressed

    Dun & Bradstreet2019-06-26
  5. « Sales »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Employé anonyme 
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Dun & Bradstreet à temps plein

    Avantages

    Good work-life balance, good benefits

    Inconvénients

    Limited opportunities to grow outside of sales

    Dun & Bradstreet2019-05-13
  6. « Director Data Acquisition »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme 
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Dun & Bradstreet à temps plein

    Avantages

    Strong Company with strong investors

    Inconvénients

    Little room for career growth in Canada

    Conseils à la direction

    Continue doing what your doing

    Dun & Bradstreet2019-01-10

    Réponse de Dun & Bradstreet

    January 28, 2019Global Head Of Talent

    Thanks for sharing your positive impressions on work at D&B in Canada. Career advancement and growth is something that we know is important to so many people. Please consider reaching out to your Leader and/or People Team Business Partner to identify paths to advance, or create ...

    Dérouler
  7. « Needs to evolve »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Sales Manager 
    Recommande
    Point de vue négatif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Dun & Bradstreet à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    -Pay is competitive, in my area there is lots of opportunity -Certain lines of business are well known in market -DUNS number is a strong competitive advantage (for now) -Some top execs, and a fair amount of new employees, understand the need to evolve and change to be a modern company with leading products. -Work from home and casual dress code -Get to work with customers on some cool projects, involving... leading tech vendors like Salesforce, Oracle, SAP, Microsoft, etc

    Dérouler

    Inconvénients

    -Tons of policies and procedures for every little thing; finance and sales ops rule the roost here -Massive internal resistance to change or any outside the box thinking in middle management and product management. "That's the way we have always done it" is D&B's internal motto. -Lack of strategy for both products and data. Some people have ideas on where to take the strategy but by and large they are just... trying to draw more and more blood from a stone and extract higher prices from a declining database. -Stuck with terrible divisions like D&B Credibility Corp (Inside Sales). Credibility is the group that sells "credit reputation insurance" for lack of a better word, to small businesses, and is a massively problematic sales culture and terrible worthless product. It kills the brand name, but it makes money and they can't afford to let it go. It's a massive problem. -Existential threat to the data product - what happens when Google or another third party releases their version of the DUNS? -Massive competition to products and data on the low end from competitors who are way better at marketing -Incredibly and needlessly complex set of products. Outdated products are not sunset and there will be 3-7 tiers or versions of each product, each with a confusing feature set and with different data, there is no product strategy for each line of business. Sales specialists and product teams who are supposed to support general salespeople are not up to date on the differences or products in general - but how could they be?

    Dérouler

    Conseils à la direction

    D&B is in a tough spot. Reading the reviews on Glassdoor and looking at the company's history, it has probably been in a tough spot for 10+ years with similar problems. The company is trying to pivot to be modern, transform the products and data set, and deliver more value to customers. The problem is these changes needed to happen 10+ years ago and now D&B is playing catch up which is a dangerous treadmill... to run on. There is massive internal resistance to change and a desire to hide heads in the sand and just hope things will improve. My advice would be to go all in on a company transformation, make it explicit that it is get on board or ship out, and begin trying to lead the market in exciting directions. Do this by developing new data assets and improving existing ones massively through large investments. That said, it's still an interesting company in an interesting industry, and if you find a good team it can be valuable. In general I like working at D&B, I just want it to be better and it could happen.

    Dérouler
    Dun & Bradstreet2018-09-01

    Réponse de Dun & Bradstreet

    November 14, 2018Global Head Of Talent

    First of all, thank you very much for sharing such a lengthy review and touching upon so many aspects of our business and culture. We take this feedback very seriously, particularly from someone such as yourself who has worked with Dun & Bradstreet for more than 5 years. There ...

    Dérouler
  8. « Credit Intern »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
     
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Dun & Bradstreet à moins d'un an

    Avantages

    Nice people here. Friendly work environment. No overtimes.

    Inconvénients

    The tasks are the same everyday, a little boring.

    Conseils à la direction

    N/A

    Dun & Bradstreet2017-09-12
  9. « Relationship Manager »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Account Executive à Toronto, ON

    Je travaille chez Dun & Bradstreet à depuis plus de 8 ans

    Avantages

    Good work/life balance for employees

    Inconvénients

    limited growth opportunities can be frustrating

    Conseils à la direction

    Pay your top talent their true worth

    Dun & Bradstreet2016-10-11
  10. Utile (2)

    « D&B Going Downhill Very Quickly »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Consultant 
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Dun & Bradstreet à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    - Most colleagues are experienced and very good at what they do - Team environment - Above average pay

    Inconvénients

    - Most positions are high stress - Adversarial relationship with customers, taking unethical approaches to new business / retention is not discouraged - Discriminatory decisions by management - Ruthless focused on decreasing headcount irrelevant of accomplishments - Long-term development no longer a priority. - Greater automation in the sales process and delivery cycle means further headcount reductions in... the next 3-5 years.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Make your employees priority. Senior leadership have clearly made their focus on eliminating headcount, reducing opportunities for growth and development, and enabling a discriminatory environment.

    Dun & Bradstreet2016-10-20
992 avis trouvés