Avis sur British Airways | Glassdoor.ca

Avis sur British Airways

Dernière mise à jour : 13 janvier 2019
784 avis

Filtrer

Filtrer


3,1
StarStarStarStarStar
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent le PDG
(aucune image)
Alex Cruz
281 Évaluations

Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. « management inexistant et RH déserteur »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Commercial - Lyon (France)
    Employé actuel - Commercial - Lyon (France)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    Avantages

    - bien peu d'avantages pour cette compagnie

    Inconvénients

    - aucun développement des salariés, aucune progression ou création de poste au sein de cette entreprise
    - RH inexistant ou alors toujours du côté de la Direction, sans aide pour les salariés.

    Conseils à la direction

    entreprise mondialisée typique où les salariés sont des numéros sur une ligne, interchangeables à souhait. BA est devenu la "World Company", un cliché terrible.


  2. « Une entreprise qui forme ses collaborateurs »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Coordinateur Marketing France, Belgique, Luxembourg - Paris (France)
    Employé actuel - Coordinateur Marketing France, Belgique, Luxembourg - Paris (France)
    Recommande
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur PDG

    Je travaille chez British Airways (Plus de 10 ans)

    Avantages

    Une entreprise qui investit dans les produits et services, qui met la satisfaction client au coeur de sa démarche et qui permet à des collaborateurs d'évoluer régulièrement. Elle investit régulièrement en formation pour permettre à ses collaborateurs de se remettre en question. Très forte culture d'entreprise.

    Inconvénients

    La négociation avec les différents services en interne est souvent trop prenante lorsqu'il s'agit de faire comprendre les spécificités d'un marché comme la France.
    L'entreprise se réorganise tous les ans en moyenne ce qui destabilise le personnel et le fonctionnement.

  3. « Excellent. »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme - Lyon (France)
    Ancien employé - Employé anonyme - Lyon (France)
    Recommande
    Approuve le PDG

    (Traduit de l'anglais)

    Avantages

    Excellente atmosphère de travail. J'étais triste de quitter la société.

    Inconvénients

    J'ai commencé à y travailler 3 mois après avoir été embauché.


  4. « Airport manager »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme
    Recommande
    Point de vue neutre
    Désapprouve le PDG

    Avantages

    Exciting and interesting. You learn a lot and there is always something new going on. You can easily move between job roles and there are a lot of internal opportunities.

    Inconvénients

    Hard to get a pay raise as levels are restricted and pay goes a lot by seniority. Can be quite political in terms of career progression.


  5. Utile (2)

    « So-so »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Customer Service Agent - Mississauga, ON
    Ancien employé - Customer Service Agent - Mississauga, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez British Airways à temps partiel (Plus de 3 ans)

    Avantages

    • Travel Benefits: Very cheap prices for airfare and great deals for hotels.
    • Great Union: You always have their support! Quite a number of union reps in one station.

    Inconvénients

    • Management could be much better.
    • Forever Understaffed: No matter how many people are hired, we always struggle to make ends meet. Always had to do more than one job at a time (baggage, check-in and gates all in one day).
    • Not a Fun Environment: Everyone's always stressed, including the managers. If the managers are stressed, the employees are stressed. Also, we can't even dress up for holidays to make employees seem more approachable to passengers; ie. Halloween or Christmas. I don't think it'll kill our image if we put on a fun costume for the kids and distribute candy or if we put Santa hats on and decorate our counters.
    • No More Full-Time Positions: It's all part-time shifts. You can't live off of part-time shifts in this economy.

    Conseils à la direction

    Is there a way to make the stations more fun?


  6. « Customer service agent »

    StarStarStarStarStar
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Avantages

    Great travel benefits
    Great union
    Possibility to do a lot of overtime

    Inconvénients

    Not enough employees
    Required to be in many places as once

    Conseils à la direction

    Be kinder to your employees


  7. Utile (1)

    « What a dead end job, full of nasty employees. »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Customer Service Agent - Calgary, AB
    Ancien employé - Customer Service Agent - Calgary, AB
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez British Airways à temps partiel (Plus de 3 ans)

    Avantages

    Flight benefits, health plan, interesting environment sometimes.

    Inconvénients

    All evening work, managers who cared only about themselves. Back -stabbing culture, filled with inconsistencies,lies,cover-ups, workplace sexual harassment, misleading information, politics, fighting,yelling. It took me a long time after I left this company to feel safe about flying again. Way too many "decision makers", and none of them could agree on anything. Failed promises, etc. etc...I could write a book on this place.

    Conseils à la direction

    Where do I begin? Look in the mirror and see that you need to change yourselves if you want happy and satisfied employees. Before you yell at them because they are not like you (as if ANYONE would want to be like you!) look at yourself. Seek help with your own personal issues so you can come to work rested and somewhat happy, and teach yourself, and your employees, to leave their personal B.S. at home.

  8. « Cabin Crew »

    StarStarStarStarStar
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme

    Je travaille chez British Airways à temps partiel

    Avantages

    Fantastic company to work for

    Inconvénients

    Long hours and very demanding work


  9. « Inside Sales Executive »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez British Airways à plein temps

    Avantages

    Travel Benefits, Personal development, Growing organization

    Inconvénients

    No flexibility of working from home currently

    Conseils à la direction

    Please Bring in flexibility of working from home


  10. Utile (1)

    « Tiring but the pros outweigh the cons »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Cabin Crew - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Ancien employé - Cabin Crew - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez British Airways en contrat permanent (Moins d'un an)

    Avantages

    Lots of interesting destinations you get to travel to.
    Majority of people you work with are lovely and the ones who aren't, you may never fly with again.
    Lots of other career opportunities within the company.
    Flexible rostering with the bidding system allows you to put in your preferences and try and tailor your roster.
    Monthly rosters give you plenty of time to make plans.
    Although the shifts are long, the work load is surprisingly light (on long haul at least)

    Inconvénients

    Although it is 'paid training', the pay was not enough to cover the cost of rent for that month of training.
    On average I spent 2 days a week in my own bed so mentally recovering from a long trip was hard.
    If you don't click with anyone in training it's really difficult to make friends because you never work with someone long enough to form that bond.
    Really long shifts at random times of day ruin your sleeping pattern.
    After working there for 6 months I still didn't feel like I knew what I was doing.

    Conseils à la direction

    The training felt rushed with almost no time spent on customer service training. Maybe a longer training period would be better.