Avis de Technical Support chez Bell Canada | Glassdoor.ca

Avis de : Technical Support chez Bell Canada

Mis à jour le 8 nov. 2019

Pour filtrer les avis, ou .

4.0
96%
Recommandent à un ami
83%
Approuvent le PDG
Bell Canada CEO George Cope
George Cope
5 évaluations
  1. « Not good »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Technical Support 
    Ne recommande pas
    N'approuve pas le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à temps plein

    Avantages

    Free cell phone plans for employees

    Inconvénients

    Too many issues, people had to go in std and because of their jobs.

    Conseils à la direction

    Don’t treat employees like numbers

    Bell Canada2019-08-14
  2. « Level 3 technical support representative »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Level III Technical Support Representative à Ottawa, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Decent salary, good health benefits

    Inconvénients

    Terrible culture, company does not care about it's employees or customers. Middle management is either incompetent, pressured by upper management, or both.

    Conseils à la direction

    Fire sale. Gut the entire company and rethink your business model.

    Bell Canada2019-01-07
  3. « Good Benifits »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Technical Support 

    J'ai travaillé chez Bell Canada à

    Avantages

    good benefits and insurance plan

    Inconvénients

    bad hours and nepotism on his peak

    Conseils à la direction

    Please prefer qualification over reference

    Bell Canada2017-01-26
  4. « Technical Support »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Technical Support à Dorval, QC
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à

    Avantages

    You have a day, any day in the year, where you can call and say : "I'm not coming today", and your excuse : I'm taking President day.

    Inconvénients

    You get to work a lot of saturdays and sundays, up to midgnight

    Conseils à la direction

    Take more care of your employees

    Bell Canada2016-09-17
  5. « Good Benefits, Terrible Management »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Technical Support à Ottawa, ON
    Recommande
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à

    Avantages

    Good pay, good benefits, the biggest plus ends up being the colleagues you work with. Working with computers is fun.

    Inconvénients

    Poor training, terrible management, managers are slaves to corporate, turn around of employees is very high, work to life balance is deplorable.

    Conseils à la direction

    Be more honest with employees, anticipate their family and life needs, stop threatening employees with draconian targets, stop punishing employees by leveraging them against satisfaction surveys sent to clients.

    Bell Canada2016-06-08
  6. « Lots of micro management and laidoff »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Technical Support à Mississauga, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    N'approuve pas le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à

    Avantages

    Pay was decent including monthly bonus, working at home.

    Inconvénients

    due to recent fail attempts for a union, management starting laying off employee one in batches, KPI was nearly impossible to meet as months goes by.

    Conseils à la direction

    Value your employee and they will work for what you believe in.

    Bell Canada2015-12-30
  7. « Good company »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Technical Support Engineer à Ottawa, ON
    Recommande
    Point de vue positif

    Je travaille chez Bell Canada à temps plein

    Avantages

    Good company to work for.

    Inconvénients

    Too many direct manager involved for every project.

    Conseils à la direction

    Simplify management

    Bell Canada2015-11-18
  8. Utile (2)

    « Downward Spiral »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Technical Support à Ottawa, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    N'approuve pas le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à

    Avantages

    Benefits and competitive wages... not much else.

    Inconvénients

    • Employees are EXTREMELY undervalued. • No incentives, advancement or reclassifications after years of service, as was promised during interview process. • No Training – Employees are instead expected to rely on a poorly designed program called ‘BITS’ to learn. • ZERO work/wife balance… employees are forced to either call in sick or go on disability to maintain stability in their personal lives. • Employees... are expected to work all holidays, including Christmas. • Constant restructuring from terribly under-qualified Montreal-based management. Complaints to them are met with a “deal with it” response. • Montreal managers are extremely rude, demotivating and lack interpersonal skills. • Abrupt layoffs for 90% of a department without consideration as to the repercussions. Managers then question why work wasn’t 100% completed. • Promotions are based on favoritism as opposed to work ethic. • Constant layoffs and stress due to the routine threat of layoffs. • Bell Canada has lost Canadian roots and values due to outsourcing. • As managers are extremely under-qualified, new hires chosen generally aren’t appropriate for an office environment. Bell will hire just about anyone when desperate. • Bell appears to be attempting to close the Ottawa offices and either shift to Montreal/Toronto or outsource altogether.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Management is unwilling to receive advice. My advice is instead directed at customers. Choose another company. Bell has lost its Canadian roots and values. They do not value their employees or their customers. Read the news, they are paying a huge settlement for writing fake reviews of their mobile apps and services. Underhanded, to the end.

    Bell Canada2015-10-21
  9. « technical support »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Technical Support à Mississauga, ON
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Bell Canada à temps partiel plus de 3 ans

    Avantages

    good environment to work, great people, friendly staff. work from home

    Inconvénients

    too much pressure of stats, constant pressure of lay offs

    Conseils à la direction

    shouldn't be so dicy bout the job stability

    Bell Canada2015-05-07
  10. « Average ------ »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Technical Support 
    Recommande
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Bell Canada à temps partiel depuis plus d'un an

    Avantages

    Benefits, vacation, pension plan

    Inconvénients

    No room for growth, no rotating weekend shifts (no day offs on weekends for call centre agents) Senior/Junior agent differences.

    Bell Canada2014-07-31
17 avis trouvés