Avis de Senior Accountant chez BDO | Glassdoor.ca

Avis de : Senior Accountant chez BDO

Mis à jour le 12 oct. 2019

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3.2
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
40%
Recommandent à un ami
60%
Approuvent le PDG
BDO CEO Pat Kramer (no image)
Pat Kramer
9 évaluations
  1. « BDO Calgary Review »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Senior Accountant à Calgary, AB
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez BDO à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    -Lots of opportunity for exposure to various reporting frameworks (ASPE, IFRS, and PSAS), and special purpose financial statements. -Autonomy in work, but supportive structure -Great benefits w/ RRSP matching -Better work like balance than Big 4 (Difficult busy season, but relaxing summer months) -Opportunity to be promoted in roles quickly

    Inconvénients

    -Salary is lower than industry benchmarks -HR promises employees more than what materializes -Annual reviews are high level, and it can be difficult assess your worth to the firm.

    BDO2019-10-12
  2. « Good place to learn »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Senior Accountant à Guelph, ON
    Recommande
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez BDO à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    Good training process to get CPA

    Inconvénients

    Limited pay by brackets, turning into "Big4" style of business, decisions are limited at the local level based on what "National" decides

    BDO2019-09-10
  3. « Senior Accountant »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Senior Accountant à Vancouver, BC
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez BDO à temps plein depuis plus d'un an

    Avantages

    Flexible place to work and nice people

    Inconvénients

    Pressure to work many hours

    BDO2019-08-12
  4. « Good experiance »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Senior Accountant à Barrie, ON
    Recommande
    Point de vue positif

    Je travaille chez BDO à temps plein depuis plus d'un an

    Avantages

    * 25 Vacation days per year including sick, personal and flex days * Bonus at the end of the year * benefits

    Inconvénients

    * lower pay than the market

    Conseils à la direction

    review employment salaries

    BDO2019-07-25
  5. Utile (1)

    « Typical public practice firm »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Senior Accountant à Vancouver, BC
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    N'approuve pas le PDG

    J'ai travaillé chez BDO à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    - Good work experience. - Good people. You form close bonds with the people you work with, especially since they're your age and are going through similar experiences. - Good support for CPA program.

    Inconvénients

    - Long hours, which are not compensated. Very low salary compared to the hours worked, although the hours are not as long as Big 4's. However, they do not offer overtime/banked hours compared to mid-size firms. No indication from Management that this will change. - Has increasingly become a toxic work environment. Little to no trust in what Partners or National say. - Corporate decisions seem to be bottle-necked... at the National level. National is extremely disconnected from what the local firms and employees want.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Treat your employees better - they are the product you are trying to sell. If they are not motivated or happy in their jobs, they are not going to produce quality work for your clients.

    BDO2019-07-31
  6. « Competitive »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Senior Accountant à Peterborough, ON
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez BDO à temps plein plus d'un an

    Avantages

    Good Coaching Programs to advance your career, a lot of social activities

    Inconvénients

    Huge time pressures to meet budgeted hours, competition amongst colleagues,.

    BDO2019-06-26
  7. « Accountant »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Senior Accountant à Charlottetown, PE
    Ne recommande pas
    Point de vue positif

    Je travaille chez BDO à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    .learning opportunities .good coworkers .Good location . Good mentor program

    Inconvénients

    .Administrative process .Stressful .Long hours of work

    Conseils à la direction

    .More communication and recognition of great work

    BDO2019-01-06
  8. Utile (1)

    « Great employer and awesome team in Ottawa »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Senior Accountant à Ottawa, ON
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez BDO à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Great team and reasonable wages compared to industry

    Inconvénients

    Work is less challenging than Big 4

    BDO2018-12-17
  9. « Ok »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Senior Accountant à Calgary, AB
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez BDO à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    Reputable company to work for

    Inconvénients

    Low salary, no paid overtime

    BDO2018-11-29
  10. Utile (5)

    « Meh. Consider Your Options »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Senior Staff Accountant à Calgary, AB
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez BDO à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    + Exposure to all different kind of engagements and industries. + Working with professionals from all backgrounds. + Responsibility to work autonomously from management and flexibility in shift start/end times. + Opportunity to work with other member offices around the world. + Regular staff events and private functions.

    Inconvénients

    - Work/Life Balance can be easily interrupted by overbearing managers. - Performance measurement is loosely based on job description. More performance metrics related to sales than quality of work. - No forewarning related to major HR policy changes. Effective date is normally the day or month you receive any notice which doesn’t engender discussion for the people affected. - Lack of consistent expectations... ailing partners and management. - Infrequent bonuses and promotions with extending obligations. Payment of bonuses and lump sum pay increases contingent on the employee staying for 3 - 4 months after announcement. - Little to no notice when traveling out of town for work. - Clique based office culture - Weak IT Infastructure which is highly dependent on internet access.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    = Consider involving people other than management and senior management in decision making around changes to HR policy. Over my term, a number of people left due to poor communication or otherwise not having any say in major changes to their employment and compensation. I.E. They signed on with assumptions based on their contract and the specifics of their employment changed without any discussion. = Consider... aligning your employees performance metrics to the work performed. I.E As a preparer at any level, what real opportunities do I have to cross sell services or grow the firms revenue? Do you really want juniors/ intermediates/ seniors selling services that they know little to nothing about or even speaking on behalf of the firm? = Consider switching some of the software used. Many of the software implemented is dependant on having internet access. Working remotely is virtually impossible now based on the amount of network dependant programs used or is otherwise inefficient for everyone.

    Dérouler
    BDO2018-09-05
24 avis trouvés